159131SIRHA BUDAPEST 2014 – Piacozás, főzőbemutatók, az Év desszertje verseny, olasz tészta show-k, szakmai előadások, a legújabb technológiai és technikai megoldások és a legendás Bocuse d’Or verseny magyar válogatója. Csupán néhány izgalmas program a március 10. és 12. között megrendezésre kerülő SIRHA élelmiszeripari szakkiállítás kínálatából.

Március 10. és 12. között Budapestre látogat a gasztronómia nemzetközi szakmai találkozója, a SIRHA szakkiállítás, ahol három napig minden az aktuális gasztro trendekről, a legújabb élelmiszeripari megoldásokról és a kulináris élvezetekről szól, a zárónapon a világ mesteri séfjeit felvonultató, Bocuse d’Or szakácsverseny magyar válogatója, a Hungarian Selection koronáz meg.

  • A különleges alkalomra rendkívül gazdag kínálattal készülnek mind a kiállítók, mind a szakmai partnerek, amit a szervező HUNGEXPO Zrt vezérigazgatója, Ganczer Gábor, Horváth Imre, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója, dr. Simon Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese, Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke, Hermann Zsuzsanna, a Trade Magazin főszerkesztője, a kiállítás média partnere, Tihanyi Klára, a kiállítás igazgatója,  valamint Kolonics Zoltán, a SIRHA cukrász nagykövete ismertetett az eseményt beharangozó sajtótájékoztatón.

A SIRHA, az élelmiszeripar, a sütő- és cukrászipar, a szálloda- és vendéglátóipar és a gasztronómia új, nemzetközi szakkiállítása, amelyet GL Events leányvállalata, a Hungexpo Zrt. szervez. Lyon, Isztambul, Moszkva, Genf és Shanghai után idén, hazánkban először, Budapesten kerül megrendezésre a kiállítás, ami méltón reprezentálhatja a Magyarországon jelenleg zajló gasztronómiai virágzást és a hazai konyha kiválóságát. Tudtuk meg Ganczer Gábortól, a HUNGEXPO Zrt vezérigazgatójától.

A szakmai nemzetközi fórumát, csakúgy, mint az iparág hazai képviselőit a METRO, mint kiemelt szakmai partner támogatja.

„Különleges és mozgalmas évre készül a METRO Kereskedelmi Kft. 2014-ben, és büszkék vagyunk arra, hogy az idén 20 éves hazai és 50 éves nemzetközi évfordulót ünneplő METRO egy egyedülálló nemzetközi szakkiállítás, a SIRHA Budapest továbbá a Bocuse d’Or kiemelt szakmai partnereként indítja el a jubileumi évet. Amikor felvetődött a kiállítás ötlete, nem volt kérdés, hogy a METRO partnere lesz a rendezvénysorozatnak, csak úgy, mint a Bocuse d’Or Akadémiának, amit a lyoni világdöntővel egyetemben évek óta támogat vállalatunk.” […] „A METRO egy XXI. századi gasztronómiai forgatagot varázsol a SIRHA-ra, ahol minden látogató bátran belemerülhet a programok változatos kínálatába, csak úgy, mint a vásárlókkal együtt élő és lélegző piacon. A közel 800nm-es kiállítóterünkön a régiós és hazai vezetők szakmai előadásai, VIP lounge, barista bemutatók, a Vevőakadémia séfjeinek bemutatói és a látogatókkal közös workshopok várják vendégeinket” – mondta el Horváth Imre, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója.

Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke elmondta, hogy az eredményeknek és az elvárásaiknak megfelelően 2012-ben újraszervezték az akadémiát, amihez a METRO Kereskedelmi Kft. és a HUNGEXPO Zrt. részéről is támogatást kaptak. A sikerek pedig magukért beszélnek, többek között Széll Tamás tavalyi döntőbe jutása és remek 10. helyezése. Az idei cél, természetesen a döntő mellett, a tavalyi eredmény túlszárnyalása, illetve a 2016-os Bocuse d’Or európai finálé rendezési jogának elnyerése, amiért jelenleg Bécsben állunk versenyben.

A SIRHA programjait tovább színesítő, Kolonics Zoltán, a kiállítás cukrász nagykövete által bemutatott Év desszertje verseny, a lyon-i Cukrász Kupa világát idézi meg olyan illusztris vendégek részvételével, mint Jordi Bordas, a 2011-es lyon-i Coupe du Monde de la Patisserie győztes spanyol csapatának tagja, valamint Nicolas Serrano, csokoládé szakértő.

A Trade Magazin partnerségében meghirdetett innovációs verseny díjátadójára szintén sor kerül, a nevezett innovatív termékek bemutatója mellett, amit Hermann Zsuzsanna mutatott be röviden, dr. Simon Péter pedig az Agrármarketing Centrum standjának kínálatát is kiemelte, ahol a magyar termékek sokszínű választékával, többek között autentikus borkínálattal készülnek a SIRHA kiállításra.

A SIRHA március 10. és 12. között több mint 15 ország 250 kiállítóját látja vendégül, mintegy 10.000 nm-en, változatos szakmai és gasztronómiai programokkal, így, ahogy Tihanyi Klára, kiállítás igazgató elmondta, a korábban felállított elvárások – a nemzetköziség, a kihagyhatatlan programok szervezésre, a széles szakmai és állami támogatás megszerzése – már most, az első SIRHA Budapest esetében teljesültek.

A SIRHA Budapest kiállításról

Az élelmiszeripar, sütő- és cukrászipar, szálloda- és vendéglátóipar és a gasztronómia új, nemzetközi kiállítása. A SIRHA kiállítást a franciaországi székhelyű GL Events alkotta meg és napjainkban a nemzetközi szakmai rendezvények vezető kiállításai közé tartozik.

  • A Lyon-ban tartott kiállítás számokban:
  • 2.220 kiállító és márka
  • 162.000 szakmai látogató
  • 179000 külföldi látogató 130 országból
  • napi 1200 bemutató

Lyon, Isztambul, Moszkva, Genf és Shanghai után a GL Events leányvállalata, a Hungexpo Zrt. hatodikként rendezi meg Budapesten a szakvásárt 2014. március 10. és 12. között. A közép-kelet-európai régióban egyedülálló, a teljes iparágat összefogó nemzetközi fórumot teremt a SIRHA Budapest, mely kétévente kerül megrendezésre.

SIRHA Budapest 2014

A sajtótájékoztató anyaga alapján szerkesztette: Csíki Sándor♣)