BORKOKTÉL – KEVERD ÉS KÓSTOLD!  – „Keverd és kóstold” szlogennel indított kampányt a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT). A kampány célja a fiatalok, az „Y” és „Z” generáció megnyerése. A kampány középpontjába pedig a boralapú koktélok kerültek. A rendhagyó sajtótájékoztatón részt vett Frittmann János HNT elnök, Borbély Tamás HNT elnökségi tag és a kampány szakmai partnere Schök Norbert bartender.

Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során számos kampányt indítottunk és megmutattuk, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas. Kampányaink tervezése során azzal a jelenséggel is szembe kellett néznünk, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség. Ennek okai között meghatározó a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlése és elvárásai.

A képen: Csíki Sándor, Frittmann János és Borbély Tamás

A képen: Csíki Sándor, Frittmann János HNT elnök és Borbély Tamás HNT elnökségi tag

Az Y és Z generáció számára fontos az innováció, az élmények, a meghökkentő és figyelemfelkeltő termékmegjelenés. Ahhoz, hogy a borágazat megtartsa az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát, folyamatos megújulásra van szükség, nem csak a termék előállításban, de a fogyasztók felé történő kommunikációban is. A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire a könnyen érthető minőségi borokkal – és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italokkal, koktélokkal válaszolhatunk.

A képen: Csíki Sándor, Schök Norbert és Viniczai Sándor

A képen: Csíki Sándor, Schök Norbert és Viniczai Sándor

Ez volt a kiinduló pontja a most induló Keverd és Kóstold! kampányunknak, amelyet a 42. Országos Borverseny díjkiosztó gáláján mutattunk be a szakmai közönségnek. A borkoktélokat Schöck Norbert bartender álmodta meg és készítette el az Országos Borverseny díjnyertes fehér-, rozé és vörösborából valamint pezsgőjéből. A bemutatott 4 bor- és pezsgő alapú koktél, a Neo-Spritzer, az Epres Frozé, a Bubble Tea és a Red Right Hand hatalmas sikert aratott a szakmai résztvevők, borászatok körében.  Úgy döntöttünk, hogy a fogyasztók körében augusztustól népszerűsítjük a borkoktélokat – receptekkel, videókkal ösztönözve őket az italok otthoni elkészítésére.

Sajtótájékoztatónkon Frittmann János hangsúlyozta, hogy a borkoktél kampány indítását megelőzően tanulmányoztuk a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait és egyértelműen látható, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, de ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé. Ez a trend minden korosztálynál megfigyelhető, de különösen a „Z” generáció esetében meghatározó.

Frittmann János HNT elnök és Borbély Tamás HNT elnökségi tag

Frittmann János HNT elnök és Borbély Tamás HNT elnökségi tag

Borbély Tamás elmondta, hogy a mai sajtótájékoztató a „Keverd és kóstold!” kampányunk első állomása. A nyár és a kora ősz során három rendezvényen találkozhatnak az érdeklődők a HNT borkoktél programjával:

BORKOKTÉL - KEVERD ÉS KÓSTOLD! 

BORKOKTÉL – KEVERD ÉS KÓSTOLD!

 

(A sajtóanyag alapján szerkesztette és a fotókat készítette: Csíki Sándor♣)