BORKOKTÉL – KEVERD ÉS KÓSTOLD! – „Keverd és kóstold” szlogennel indított kampányt a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT). A kampány célja a fiatalok, az „Y” és „Z” generáció megnyerése. A kampány középpontjába pedig a boralapú koktélok kerültek. A rendhagyó sajtótájékoztatón részt vett Frittmann János HNT elnök, Borbély Tamás HNT elnökségi tag és a kampány szakmai partnere Schök Norbert bartender.
Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során számos kampányt indítottunk és megmutattuk, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas. Kampányaink tervezése során azzal a jelenséggel is szembe kellett néznünk, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség. Ennek okai között meghatározó a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlése és elvárásai.
Az Y és Z generáció számára fontos az innováció, az élmények, a meghökkentő és figyelemfelkeltő termékmegjelenés. Ahhoz, hogy a borágazat megtartsa az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát, folyamatos megújulásra van szükség, nem csak a termék előállításban, de a fogyasztók felé történő kommunikációban is. A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire a könnyen érthető minőségi borokkal – és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italokkal, koktélokkal válaszolhatunk.
Ez volt a kiinduló pontja a most induló Keverd és Kóstold! kampányunknak, amelyet a 42. Országos Borverseny díjkiosztó gáláján mutattunk be a szakmai közönségnek. A borkoktélokat Schöck Norbert bartender álmodta meg és készítette el az Országos Borverseny díjnyertes fehér-, rozé és vörösborából valamint pezsgőjéből. A bemutatott 4 bor- és pezsgő alapú koktél, a Neo-Spritzer, az Epres Frozé, a Bubble Tea és a Red Right Hand hatalmas sikert aratott a szakmai résztvevők, borászatok körében. Úgy döntöttünk, hogy a fogyasztók körében augusztustól népszerűsítjük a borkoktélokat – receptekkel, videókkal ösztönözve őket az italok otthoni elkészítésére.
Sajtótájékoztatónkon Frittmann János hangsúlyozta, hogy a borkoktél kampány indítását megelőzően tanulmányoztuk a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait és egyértelműen látható, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, de ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé. Ez a trend minden korosztálynál megfigyelhető, de különösen a „Z” generáció esetében meghatározó.
Borbély Tamás elmondta, hogy a mai sajtótájékoztató a „Keverd és kóstold!” kampányunk első állomása. A nyár és a kora ősz során három rendezvényen találkozhatnak az érdeklődők a HNT borkoktél programjával:
- Szentendrei Bornapok – Kőhegyi Pincészet stand 2023. augusztus 25.
- Budafoki Borfesztivál – Garamvári Pincészet stand 2023. szeptember 02.
- Budapest Borfesztivál – VINCE Magazin stand 2023. szeptember 08.
- A borkoktél receptek itt érhetők el: https://www.hnt.hu/wp-content/uploads/2023/07/BORKOKTEL-KATALOGUS-vegleges_final_kicsi-1.pdf
- Borkoktél videók a magyarborod.hu youtube oldalán: https://www.youtube.com/@magyarborod4617
(A sajtóanyag alapján szerkesztette és a fotókat készítette: Csíki Sándor♣)
VÉLEMÉNYED VAN? ÍRD MEG!