VILLÁNYI FRANC – A Cabernet franc szőlő ideális termőhelyre talált a Villányi borvidéken, ahol az ültetvények 14%-át teszi ki. A magas mésztartalmú löszben gyökerező és a sok napsütés melengette szőlő markáns és komplex, ugyanakkor lendületes és friss bort ad. A Villányi Franc az elegancia, az egyensúly, a finomhangolás művésze, sokrétűségét mutatja, hogy a fajtajelleg mellett teret enged a borász egyéniségének is. A Villányi borvidék hosszú ideje tartó együtt
gondolkodás és összefogás gyümölcseként 2014. májusában jelentette be, hogy átdolgozta eredetvédelmi rendszerét és életre hív egy új borvidéki márkát. Ez a fajtabor lett Villány kiemelt vezérterméke. A borvidéken termő cabernet franc-ok nemzetközi mezőnyökben is egyre-másra bizonyítják, hogy Villányban érdemes még nagyobb hangsúlyt kapnia ennek a vörösbornak. A premium és szuper premium kategóriákba sorolt 100% franc-ok Villányi Franc márkanév alatt kerülnek a fogyasztók elé.
- A premium Villányi Franc maximum 60 hl/ha terheléssel szüretelt szőlőből készülhet, a 100% cabernet franc legalább egy éves fahordós érlelést kap, s a hosszú palackos érlelést is meghálálja.
- A Villányi Franc super premium minőségben azt jelenti, hogy 100% cabernet franc-ból készül, maximum 35 hl/ha terheléssel. Minimum egy évet tölt fahordóban és egyet palackban. Ezt a minősítést először a 2014-ben szüretelt szőlőből származó borra lehet kérni.
Franc&Franc – Cabernet franc fórum
„A Villányi borvidék összefogásának jeleként született meg 2015-ben az első FRANC&FRANC nemzetközi konferencia és kóstolónap, amikor a Loire-menti cabernet franc termelőket és boraikat láttuk vendégül. Tavaly (2016) egy újabb fejezetet írtunk a Villányi Franc történetkönyvébe, hiszen azokat az európai bortermelőket invitáltuk Villányba, akik hisznek a cabernet franc fajtában és önállóan készítenek belőle bort, a kiemelt partnerek 2016-ban az olasz Friuli Grave régió és a Balkán-térség Cabernet franc termelői voltak. A két éve bevezetett VILLÁNYI FRANC márkanév a prémium és szuper prémium villányi cabernet franc borok közösségi megnevezése, amely saját logóval, márkajelzéssel rendelkezik. Szeretnénk, ha ez a márka a hazai piacon is egyre sikeresebben szerepelne, ezért az idei rendezvény vezértémája a Magyar borpiac és a Cabernet franc.”
(A sajtóanyag alapján szerkesztette: Csíki Sándor♣)
Kedves Csíki Sándor úr!
Hazai piacon vajon mikor kerül ez a család bevezetésre?
Köszönettel várom megtisztelő válaszát.
Üdvözlettel: Koch János