A MERCEDES már szóba került a blogon, ráadásul éppen egy kecskeméti vacsorával kapcsolatban. A Mercedes A-osztály 2012-vel ezúttal a Kopaszi-gáton volt alkalmam ismerkedni. A gát, amely nem tudom, hogy egyáltalán gátnak nevezhető-e, amúgy tele van éttermekkel, amitől, lám, a Mercedes A-osztály iránt érdeklődők és a FOOD & WINE olvasói nyomban találhattak is egy közös érdeklődésre számot tartó területet. (S, hogy ki van a fotón? Nos, ő a Mercedes korai történetében kiemelkedő szerepet játszó Emil Jellinek lánya – Mercedes.)
Interjú Mark Fetherstonnal, a Mercedes A-osztály (2012) designerével
Mark Fetherston (35) 1999-ben diplomázott a Coventry Egyetemen, és azóta a Mercedes-Benznél dolgozik. Részt vett az SLS AMG szuper-sportkocsi tervezésében is.
Fetherston úr, nagy ellenállást kellett leküzdeniük, hogy sorozatgyártásba vihessék az új A-osztálynak néhány előítélettel szakító designját?
- Fetherston: Őszintén, nem is gondoltam volna, hogy merünk ilyen autót építeni a Mercedesnél. Szabad kezet kaptunk, még biztattak is, hogy legyünk még progresszívabbak.
Dolgozott a sirályszárnyú SLS AMG-n. Mit nehezebb tervezni, szuper sportautót vagy kompakt Mercedest?
- Fetherston: Sportkocsit könnyebb dinamikusra tervezni, hiszen már az alakja is olyan. Nagy kihívás és élvezetes munka volt ezt a kompakt osztályban is megvalósítani.
Mi inspirálta még?
- Fetherston: A természet, ahogy például a szél kiformál egy dűnét. Szeretem a repülőgépeket is – a Concorde maga a testet öltött aerodinamika. Az A‑osztály pedig nagymacskára, oroszlánra vagy gepárdra emlékeztet elölről: agresszív és hajlékony.
Szerintünk arcként emelkedik ki a tömegből…
- Fetherston: Az biztos, hogy véget vet az unalomnak a szegmensben.”
AZ ÚJ MERCEDES A-osztály 2012, képekben
Az új Mercedes A-osztállyal friss fejezetet nyit a Mercedes-Benz a kompakt szegmensben: a design kifejezetten emocionális, a 80 kW (109 LE) – 155 kW (211 LE) teljesítményű motorok nagyon hatékonyak, emissziójuk 98 g CO2/km-nél kezdődik, az alaktényező pedig a kategória legjobbja, 0,27. Az is egyértelmű, hogy a biztonság nem pénzkérdés a Mercedes-Benznél – alapfelszerelés többek között a COLLISION PREVENTION ASSIST vezetőtámogató berendezés. A magyarországi árak regisztrációs adóval 6.824.000,- Ft-nál kezdődnek (A 180 BlueEFFICIENCY).
- Az új autók bevezetésénél mindenhol, s mindenkor elmondják, hogy mitől soha nem látott, forradalmi, új korszakot nyitó, kategóriát teremtő, mindent meghaladó, és így tovább. Aztán ez vagy igaz, vagy csak mérsékelten állja meg a helyét. Nézzétek meg a képeket és a videót, s döntsétek el, hogy lenyűgöz-e az új Mercedes A-osztály (2012), mennyire tetszik? Nekem bejön! (Az autó nagyszerű, a szervezés parádés volt, gratulálok, a catering viszont lehetett volna jobban is végiggondolt.)
Csíki úr!
Tud ajánlani egy helyet, ahol megnézhetem és Ön is ismeri őket?
Kedves Margitta! Tudok ilyet ajánlani. E-mailt küldök Önnek. 🙂