CAFE FREI – A hazai piacon egyedülálló újdonsággal lepte meg vásárlóit a Cafe Frei: már országszerte elérhető a kiskereskedelmi üzletekben a Sparkling Coffee ízesített, szénsavas kávés üdítő. Magyarország legnagyobb kávézólánca egyre jelentősebb a retail piacon is, és az egyedi ízvilágú kávék mellett igazán formabontó RTD (ready-to-drink) itallal robbantják be a nyári szezont. Ugyanakkor a HORECA-üzletág fejlődése sem torpant meg, a Sparkling Coffee-t legújabb, zászlóshajónak is nevezhető kávézójukban mutatta
be Frei Tamás és a Cafe Frei menedzsmentje az Allee Bevásárlóközpont második emeletén. Június 10-én nyitott meg a Cafe Frei Allee új üzlete, miután a kávézó kiköltözött a Libri könyvesboltból egy emelettel feljebb. Itt jóval vagányabb, kényelmesebb és tágasabb környezeteben fogadják a vendégeket, és a pulttermékek mellett hangsúlyos szerepet kap a Shop in Shop polcokon található izgalmas választék. A vállalat célja ugyanis, hogy minél szélesebb kör számára tegye elérhetővé a kávéházi élményt otthonra is.
A tizenhét éves fennállását ünneplő cég mára az ország legnagyobb kávéházláncává nőtt, több mint hetven hazai kávézóval, és a kiskereskedelmi szegmensben is látványos eredményeket ért el a vállalat az elmúlt három évben. Az üzemi beruházásoknak köszönhetően széles termékpalettával tudják kiszolgálni partnereiket a különböző kapszulás kávéktól kezdve az instant, őrölt és szemes választékig, kis- és nagy kiszerelésekben egyaránt. Az ready-to-drink termékek fejlesztése a Cserpessel közös kooperációban kezdődött néhány éve, és a Cafe Frei tejeskávék azóta is népszerűek. A piaci trendeket figyelve azonban a termékfejlesztési csapat még innovatívabb megoldást keresett, olyan terméket szerettek volna a polcokra helyezni, amellyel kategóriaelsők lehetnek itthon.
De mi az a Sparkling Coffee?
Ez a típusú kávéital itthon egyedülállónak számít, világszerte azonban egyre népszerűbb. Hidegcsepegtetéssel készülő kávékivonat az ital alapja, melyhez vizet adva ízesítenek, és szénsavval dúsítanak. A cold brew hidegen csepegtetett folyamatának köszönhetően a savak kevésbé oldódnak ki, ami a forrón készült verzióktól eltérő ízkarakterű, lágyabb, de koffeinben gazdag kávét eredményez. Ezek a hidegen csepegtetett kávéitalok a kávéházakban is egyre népszerűbbek, tonikkal vagy limonádéval felöntve. A Cafe Frei kétféle ízben: mangós és vaníliás verzióban alkotta meg a Sparkling Coffee italokat.
“Mindkét Sparkling Coffee italunk behűtve remek frissítő-üdítő a nyári melegben. Bár picit szénsavas, nem pezseg nagyon, amit én kifejezetten szeretek, mert nekem a szódavíz pezsgése már túlzottan erős. Valódi kávéval készül, hiszen a mi energiaitalunk a kávé, belekortyolva pedig érdekes és karakteres mindkét íz. A kettő közül a vanília áll az én ízlésemhez közelebb, mert jobban érzem benne a kávét, a mangós kimondottan üdítőitalra emlékeztet, bár egyadagnyi cold brew kávé van mindkét termékben. Amikor pedig kinyitjuk, remek az illatuk – hát ilyen a mi két frissítő, kávés üdítőnk” – árulta el Frei Tamás, a Cafe Frei társalapítója és társtulajdonosa.
Kávés pezsgés nemcsak a Z generáció számára
A Sparkling Coffee megjelenésében és ízvilágában is olyan RTD termék, amely alternatívája lehet az energiaitaloknak, az üdítőknek és a tejeskávéknak egyaránt. Cél az is, hogy ezzel az itallal a márka megszólítsa a kávépiacra belépő első fogyasztókat, vagy is a tinédzsereket és a huszonéves korosztályt is. Pezsegj új ritmusban – ez a termék szlogenje, és a Cafe Frei kampánya erről a pezsgésről szól. Számos aktivitás – például a Kolorádón vagy a Sneakerness fesztiválokon való részvétel, nyereményjátékok, DJ-pályázat – erre a célcsoportra fókuszál, de a kávés üdítőt mindenkinek ajánlja a cég, aki nyitott a trendekre és újdonságokra.
Csikósné Méhesfalvi Éva termékfejlesztési vezető elmondása szerint még számos lehetőség rejlik a tejmentes RTD kávéitalok világában. Egzotikus ízvariációk, a kávégyümölcs, mint alapanyag használata, „koktélosítás” és sok egyéb fejlesztési irány van napirenden, de idén elsősorban a fogyasztói visszajelzések kiértékelésével foglalkoznak, és ez alapján dől el a Sparkling Coffee jövője is.
Bendinelli Barbara, a Cafe Frei sales vezetője hozzátette, hogy jelenleg is zajlik a disztribúció kiépítése. A kereskedelmi partnerek érdeklődőek, a hipermarketek és diszkontláncok polcain már elérhető a Sparkling Coffee, többek között az összes Aldi üzlet, a kétszáztíz legnagyobb Spar és Interspar áruház, az Ecofamily és hamarosan az Auchan is állandó választékában tartja a terméket, emellett további diszkonterekben is megvásárolhatjuk időszakos akciók keretében, valamint rövid időn már országszerte az OMV kutakon is. „Igyekszünk olyan közös partneri projektekben gondolkozni akár co-branding, akár márkázott termékkel, hogy hosszú távon tervezhessünk nemzetközi piacokra való belépéssel is. Az elmúlt három évben a Cafe Frei dinamikus növekedésen ment keresztül, nagy az érdeklődés a termékeink iránt a különböző gyártók és kereskedelmi partnerek részéről is – tette hozzá a cég kereskedelmi vezetője.
A kávé a leghétköznapibb luxus?
A Cafe Frei annak ellenére növelte árbevételét és piaci részesedését az elmúlt évben is, hogy a nyerskávé világpiaci ára emelkedik, miközben a hazai fogyasztók árérzékenyek. A cél az, hogy a márka széles közönség számára elérhető legyen, ezért van a kínálatban ízesített instant kávé éppúgy, mint specialty kategóriájú ültetvénykávé a szemes választékban. A Cafe Frei olyan hétköznapi, elérhető „luxust” szeretne kínálni vásárlóinak, ami megkülönböztethetővé teszi a márkát. Erről szól az egyedi ízvilág, feltűnő csomagolás, a kávéházak enteriőrje és választéka – az élmény fokozása érdekében. Ahogy Frei Tamás fogalmaz: a vendéglátáson túlmutató célunk az infotainement, vagyis az informatív szórakoztatás.
Vörös Miklós, a Cafe Frei ügyvezetője pedig számokkal is alátámasztja a vállalat sikerét: több mint harminc százalékos árbevétel-növekedést ért el a cég az elmúlt évben. A forgalom közel negyven százalékát a retail kereskedelem adja, amely évről évre megduplázódott az elmúlt három évben. Egyre több franchise-partnere van a vállalatnak, de a saját kávézók is sikeresek: a tavalyi évhez képest harminc százalékos forgalmi növekedést értek el. Mindezek mellett több szakmai díjat is sikerült elnyernie a márkának az elmúlt években a franchise, az innováció és a marketing területén, miközben a vállalat számára hangsúlyosan fontosak az olyan alapértékek, mint a lelkiismeretes kereskedelem, a hazai piac támogatása, a tisztességes árazás, a környezettudatosság, valamint az egészséges, minőségi termékek fókuszba helyezése.
(A sajtóanyag felhasználásával szerkesztette: Csíki Sándor♣)
VÉLEMÉNYED VAN? ÍRD MEG!