Dreher sör plakátDREHER PLAKÁTOK – Hogy nézne ki 2019-ben egy art deco plakát? Hazai alkotók gondolják újra a 165 éves Dreher Sörgyárak történelmi posztereit. Grafikusokat, képzőművészeket és hobbi alkotókat kér fel a 165 éves Dreher Sörgyárak, hogy álmodják újra a márka ikonikus plakátjait a XX. század első feléből. A nyitott pályázaton bárki indulhat, akinek van ötlete arra, hogyan lenne érdemes megragadni 2019-ben az art deco és konstruktivista-modernista ábrázolások lényegét. A kőbányai sörgyártás, és azon belül a Dreher hirdetései végigkísérték a XX. századot, alapjaiban meghatározva Budapest és az ország utcáinak képét. Többségüket 100 éves távlatból nézve is elismerésre méltó alkotásnak tekinti a szakma. A pályázat célja, hogy egyszerre állítson emléket a jelentős hagyományokra épülő magyar poszter tervezésnek, egyben új eszközökkel mutassa be a kőbányai sörgyártás tradícióját és

jelenét.

A leadási határidő augusztus 4. Az amatőr és hivatásos grafikusok, designerek és képzőművészek pályázatai közül egy, a márka marketing szakemberei mellett Herbszt László, tervezőgrafikus, illusztrátor, az Aranyrajzszög Társaság tagja és Bicsérdi Ádám, a Kreatív Szaklap szerkesztője által alkotott zsűri választja majd ki a 300 ezer forintos fődíj nyertesét.

A legjobb darabokat ősszel először egy nyílt tárlaton, a sörgyárban állítja majd ki a Dreher. Az augusztus 5-én induló online szavazáson kiválasztott közönség kedvenc pályázatnak szintén jár majd a fődíjnak megfelelő összeg és elismerés.

A pályázat célja, hogy egyszerre állítson emléket a jelentős hagyományokra épülő magyar poszter tervezésnek, egyben új eszközökkel mutassa be a kőbányai sörgyártás tradícióját.
A versenyben résztvevő történelmi plakátok itt érhetőek el: https://www.flickr.com/photos/noguchi/albums/72157709697166837
A pályázat honlapja: www.dreher165.hu/

(A sajtóanyag alapján szerkesztette: Csíki Sándor♣)