DOMBÓVÁRTÓL KAPOSVÁRIG – vasúton. Izgalmas, érdekes élmény. Erről a vasútvonalról annyit lehet tudni, hogy: „A Zákány–Dombóvár–Báttaszék-vasútvonal részeként megépült vonalszakaszt 1872. augusztus 14-én helyezték üzembe. A 100 km-es vonalszakasz Zákánytól síkvidéken, majd a Kapos völgyében haladva érte el Dombóvárt. 1882-ben Dombóvár vasúti
csomóponttá vált, amikor a MÁV megnyitotta Budapest-Dombóvár-Szentlőrinc-(Pécs) vasútvonalát. A budapesti útirány megépítése jelentősen felértékelte a dombóvár-kaposvár-zákányi vonalat.” (wiki)
Kiemelt ügy volt
„A magyar közlekedéspolitika kiemelt ügyként kezelte az adriai vasúti kapcsolat megépítését. Budapestről egyenes útirányon a Déli Vasút székesfehérvár-nagykanizsai fővonala ugyan már megépült 1862-ben, azonban az osztrák érdekeltségű társaság az akkor osztrák területen lévő Trieszt kikötője felé vezette a vasútvonalát, míg a magyar kormányzat a magyarországi Fiume kikötőjének fejlesztését támogatta.
A MÁV így Budapest–Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes – majd Horvát-Szlavónországon át Kapronca–Zágráb–Fiume útirányon ért le az Adriára. A fontos hálózati szerep Trianon, majd a konkurens Déli vasút vonalának államosítása után is megmaradt, egészen a közelmúltig közlekedtek a vonalon zágrábi, fiumei vonatok.” (wikipedia)
Dombóvártól Kaposvárig – 2013 augusztusában
A Budapest – Kaposvár vonatút 2013-ban több, mint három óra. Ebből a Dombóvár Kaposvár közti 31 km, egy órába telik. Az út legérdekesebb részei kétségtelenül a vasútállomások.
- NAGYBERKI számomra már örökre Dr. Réthy László, a Magyar Nemzeti Múzeum Érem- és Régiségosztályi igazgatóhelyettese 1903-ban kelt hivatalos levelének legendás sarkantyújával kapcsolódott össze. A levél kihagyhatatlan!
- Így festenek a pályaudvarok, vasútállomások, vasúti megállóhelyek Dombóvár Kaposvár között, 2013-ban. Most végre azt is megtudtam, merre is van Nagyberki, a nevezetes sarkantyú lelőhelye.
VÉLEMÉNYED VAN? ÍRD MEG!