A TESCO nehezen megragadható, lomha és életunt stílust hozott az országba. Mellette, persze, a hazánkra szabott közepes, vagy közepes alatti minőséghez illő közepes árakat is, aminek örülünk, ám a magyar helyett szlovák, s a hazait kiszorító egyéb eredetű termékeket is, aminek már cseppet sem. A magyar TESCO nem különösebben szerethető áruházlánc. Szürke és távolságtartó. Mosolytalan. Ha eltűnne, nekem aligha hiányozna.
A TESCO-ról elmélkedtem ilyenforma derűs nyugalommal a napokban, majd a TESCO kapcsán eszembe jutott az is, hogy a vevőelégedettség fogalma miként fordult visszájára, s vált kiüresedetté. A sarki fűszeresek világából a növekvő nagyok közé bekeveredett „vevőelégedettség” az idők során grafikonokká, zöld és piros vonalakká és számokká vált. A mosollyal teli valódi elégedettség helyébe a prezentálható virtuális világ lépett. A „vevőelégedettség” vevőkkel soha kapcsolatba nem kerülő emberek kenyérkereső foglalkozásává vált. Mellettük kommunikációs vezetők zen buddhista hozzáállással követik a legbiztosabb utat, amiből baj nem származhat: „a nem-kommunikáció az igazi kommunikáció”.
A TESCO-ról jutott mindez eszembe, majd ezzel összefüggésben arra is kíváncsi lettem, hogy vajon ez a láthatóan mindenütt idegenül mozgó, szimpátiát kivívni sem akaró mosolytalan monstrum miképpen is jelenik meg a köztudatban, vagy legalábbis abban a részében, melyet a youtube videói felvillantanak. Nagyjából úgy, ahogy gondoltam, s ahogy a következő dániai videó is mutatja.
- A magyar TESCO nem különösebben szerethető áruházlánc. Szürke és távolságtartó. Mosolytalan és egyszerű. Ha eltűnne, nekem aligha hiányozna. Te mit gondolsz a TESCO-ról?
Sándor, ez egy elég kulturált blog, de ugye gondolhatom azt, hogy lófasz a Tesco seggébe?
Az ilyen munkahelyek egyébként a dolgozóik droiddá alakításával is mérhetetlenül sokat tesznek a nemzet szellemi-erkölcsi romlásáért.
@ zizi… köszönöm, hogy kijavítottál, és igazad van, hisz ott dolgoztál. Ebből a nézőpontból nézve még inkább káros a megjelenésük!
@Hapci: sommás összefoglalás 🙂
Tetszik az írás, mert igaz. A teszkó tényleg az embereketől eltávolodott cég. @Zizi: Éljen a tudatos vásárlás! 🙂
Jó a videó!
Én is a teszkóban szoktam vásárolni, de ha iőm van máshová menni és autó is van hozzá akkor inkább elkerülöm. Annyira azért nem tetszik és az áru is elég közepes.
A teszkót szerintem nem nagyon izgatja fel, hogy mit gondolnak róla, de ez az ő bajuk lesz! Ha a többi multinak egy csepp esze lenne, akkor a konkurensnek éppen ezt a gyengeségét lovagolnák meg és megpróbálnának olyannak mutatkozni, mint akit a vásárlóik is érdekelnek és nem csak a tervteljesítés és a profit!
Hapci: Gondolatszabadság van. 🙂
Ilyen a világ. Az egyik 19 a másik egy híján 20. A TESCO sok dicséretet nem érdemel, de a többi se.
Tudatosan vásárolni tömeg szinten:egyenlő lesz a halálával.