LUISA SPAGNOLI (1877-1935) olasz üzletasszony a divatról vált igazán ismertté, pedig ismert lehetne akár a gasztronómiáról is, ugyanis a Perugina csokoládémárka is a hölgy nevéhez főződik. 1907-ben Perugia városában tizenöt fővel alapítják meg a kis üzemet, amely az I. világháború kitörésének idejére már Spagnoli és fiai vezetése alatt áll. A háború végén már száz fő dolgozik az üzemben. 1923-ban alkotják meg a ma is népszerű, s világszerte ismert csók (Bacio) elnevezésű csokoládé márkát. (A cég ma már a Nestlé birodalomhoz tartozik.) A vállalkozó kedvű üzletasszony az I. vilgháború után baromfi- és angóranyúl tenyésztésbe kezd. 1928-ban ő az első, aki angóra nyúl fonalból készített kötöttáruval, kendőkkel, bolerókkal, divatos ruhákkal jelenik meg a divat világában. Védjegye a „l’Angora Spagnoli” lesz.
Luisa Spagnoli – a nőies elegancia
2010 október elsején nyílt Budapesten az első Luisa Spagnoli áruház. A perugiai székhelyű történelmi divatmárka Olaszország egyik legrégebbi exkluzív ruházati márkája, nevét alapítójáról Luisa Spagnoliról kapta, aki életművével nagyban hozzájárult Umbria tartomány könnyűiparának fejlődéséhez. Nevéhez fűződik a már említett Perugina csokoládégyár megalapítása és a világon szinte mindenütt ismert BACI nevű csokoládédesszert feltalálása is.
1928-ban Luisa Spagnoli érdeklődése a textilipar felé fordult. A háború utáni időszakban nagy kereslet volt a kasmír iránt, amelynek behozatala akkor erősen visszaesett. A puha tapintású alapanyag pótlására a saját villája kertjében tenyésztett angóranyulakat, amelyek szőréből nyerték ki az általa feltalált, ún. „Spagnoli angóraszálat”. A divatház kollekcióiban a mai napig fontos szerepet kapnak az ezzel a technológiával készült ruhadarabok. A cég modelljei és vásárlói között olyan ismert személyiségek voltak, mint Gábor Zsazsa, Sophia Loren, Anna Magnani vagy a Kessler nővérek.
Az első kizárólag Luisa Spagnoli ruházati termékeket árusító üzlet 1940-ben nyílt Perugiában, a céget ekkor az alapítónő fia Mario Spagnoli vezette. Majd ezt követte számos új üzletnyitás szerte Olaszország legnagyobb városainak történelmi központjaiban. Mario Spagnolit fia Lino követte a cég élén, aki kiváló üzleti érzékével megalapozta a cég mai jelenének sikerét. Az ő cégvezetése alatt közel 100 üzletet nyitottak Olaszország-szerte. Korai halálát követően 1986-tól gyermekei Nicoletta és Mario vették át a divatház vezetését, akik aktív és személyes részvételükkel teszik egyre sikeresebbé a márkát világszerte.
A Luisa Spagnoli márka sok helyen van jelen a világban, Olaszországban több, mint 140 üzlettel rendelkezik az anyacég, A magyarországi kizárólagos forgalmazó első üzletét Budapesten a Párizsi utca 1. szám alatt nyitotta (a képen).
Az üzletek belső kialakítása, a letisztult, elegáns színek, klasszikus formák, a puha belső terek, a muránói üvegcsillárok és a cseresznyefa bútorok vonzzák a szemet és kellemes környezetet biztosítanak a vásárláshoz.
A márka nemes és természetes alapanyagokat használ kollekciója kialakításakor: hernyóselyem, angora, tiszta gyapjú, kasmír, pamut. A színeknek szintén nagyon fontos szerepe van a kollekcióban- a márka alapvető jellemvonása, hogy nagyon színes, változatos, a divattrendeket mindig szem előtt tartó, de mindenekelőtt a nőiességet, a klasszikus és örök eleganciát, mint alapelvet valló márka. A kollekció darabjai magas minőségűek, kifogástalan kidolgozásúak.
A legmagasabb minőségű kötöttáru és a mindennapi casual viseletek mellett nagyon nagy hangsúlyt fektet a cég a szabászati termékekre, mint a kosztümök, ruhák, estélyi ruhák. Az egyes darabok egymással nagyon jól társíthatóak, mind forma-, mind színvilágukat tekintve. A nappalra felvett elegáns kosztüm vagy ruha egy hozzáillő kiegészítő segítségével egy rohanós üzleti nap után is kiválóan mutat a délutáni koktélpartyn. Az estélyi ruhák a legfinomabb alapanyagokból és különleges textilfajtákból készülnek: ottoman, faille, selyemorganza, shantung, csipke. A ruhadarabokon található csipke és hímzésdíszítések mind kézi kidolgozásúak.
A 2010-11-es őszi-téli kollekció színei nagyon vividek: megtaláljuk a fukszia, a korallpiros, a kadmiumsárga, a türkiz, a padlizsánszín, az üvegzöld, az iszapbarna és a tevebarna árnyalatait, az örök klasszikusok, a fekete, fehér és a szürke minden árnyalata mellett.
Az idei őszi-téli kollekcióban emellett számos, lovaglóruha stílusú darabot is találhatunk, de nagyon attraktívan mutat egy fekete csipkeblúzra felvett bőrdzseki is. Az alkalmi darabok között idén sok a hosszú, könnyű selyemanyagból készül nagyestélyi. A karácsonyi időszakra és a báli szezonra a piros legszebb árnyalataiból válogathatnak a vásárlók. Ami a legfontosabb: a méretek palettája éppoly széles, mint a kollekció színskálája: XS-től az XXL-es méretig terjed.
- A belváros szívében, a Párizsi utca 1-ben található, rendkívül igényesen kialakított üzlet kiváló minőségű, magas színvonalú pret-a-porter kollekciójával hiányt pótol a Budapesti divatpiacon. Honlap: www.luisa-spagnoli.hu
Dr.Bebesi Zsuzsa
Én vettem néhány kézműves csokoládét, 80 gramm-3000 forintért, és az ehetetlen kategóriába tartozott. Csupa vaj, nulla cukor és csokoládé íz, az összes plázában húsvétkor és karácsonykor megjelenő csokisziget árusítja…le kéne őket csukni!
Valami Charlotte volt a neve.
A Milka akármilyen tömegcucc is, ízre még mindig messze vezet a többi csoki mellett bármi is van benne.
Vettem én Lindt csokinyulat, és annak sincs semmilyen íze, a tejcsoki kifejezetten rossz!
Zsíros, cukortalan, se vanília sem más aroma, íz nem ismerhető fel benne!
Úgyhogy én maradok a Milkánál.
Frankfurti reptéren vettem pár Németor-ban gyártott extra nagy Lindt táblacsokit az finom volt, de 18 euro/ tábla.
A másik régi nagy kedvenc, a Toblerone is inkább sós mint édes, szóval x..r.
Én hoztam eredeti kakaóport St. Marten szigetéről, durva őrlésű, világosbarna por, fura mellékíze van, soha nem tudtam meginni, mindig kiöntöttem, még süteményben sem volt jó. Attól hogy valami eredeti és az ára az eget veri, még nem biztos, hogy egyöntetűen sikert arat….